Huurdersportaal

Wat kunt u doen op het huurdersportaal en hoe activeert u uw account?

Bent u huurder bij Acantus, dan maken wij het u graag makkelijk. U kunt namelijk veel zaken regelen via het huurdersportaal. Op een moment dat het u past. Als nieuwe huurder ontvangt u via de mail een activatiecode. Met deze code kunt u eenmalig inloggen op ons huurdersportaal. Daarna kunt u met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord voortaan veilig inloggen via mobiel, tablet of vaste computer.

Wat kunt u doen op het huurdersportaal?

  • Persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
  • Gegevens van uw woning bekijken
  • Een reparatieverzoek indienen en plannen 
  • Uw huur betalen 
  • Betaalwijze van uw huur aanpassen 
  • Een betalingsregeling treffen
  • Uw huur opzeggen
  • Overlast melden
  • Een compliment, tip of een klacht doorgeven

Hoe activeer ik mijn account?

Stap 1
U krijgt een activatiemail. 

Stap 2
Klik op de link. U komt daarna in de pagina 'Accountactivatie'. Op deze pagina kunt u uw gegevens invullen en uw zelfgekozen wachtwoord. 
Klik daarna op 'activeren'. 

Stap 3
Uw account is geactiveerd. U bent nu in het huurdersportaal

Veel gevraagd over Huurdersportaal

Hoe werkt het inloggen op Mijn Acantus?

Algemeen

U kunt inloggen op het huurdersportaal via onderstaande link. Hier kunt u inloggen met de gegevens welke via de mail zijn toegezonden.

Mocht u deze gegevens niet meer hebben kunt u contact opnemen met het Klant Contact Centrum  via 0900 - 8400.

Inloggen - Acantus (huurdersportaal)

 



Ik wil reageren op een woning, maar ik kan niet inloggen?

Algemeen

U kunt alleen reageren op een woning als u staat ingeschreven bij Acantus. Inschrijven kan via het inschrijfformulier. Wanneer uw inschrijving voltooid is, kunt u direct reageren op woningen.

Staat u ingeschreven, maar lukt het niet om in te loggen? Neem dan contact met ons op via het Contactformulier of telefonisch via 0900 - 8400.

Inlogproblemen via mobiel en tablet
Er zijn problemen met het inloggen via mobiel en tablet. Sommige woningzoekenden krijgen een error wanneer ze proberen in te loggen via hun mobiel of tablet. Inloggen via een desktopcomputer lukt dan wel. Uiteraard proberen we het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Mocht u dit probleem ook ondervinden, probeer dan via een 'normale' computer in te loggen. Onze excuses voor het ongemak!

Waarom krijg ik de melding dat ik niet kan reageren?

Algemeen

Dat gebeurt als uw inkomen, huishoudgrootte of leeftijd niet bij de woning past waarop u wilt reageren. Controleer altijd eerst in Mijn Acantus of al uw gegevens goed zijn ingevuld.

Heeft u een melding van een blokkade? Lees hier waardoor u een blokkade heeft. 

Kunnen sloopwoningen ook tijdelijk verhuurd worden?

Algemeen

Wanneer de woningen nog wel tijdelijk kunnen worden verhuurd, dan kan u zich aanmelden via de website van AD HOC beheer http://www.adhocbeheer.nl/. De sloop woningen worden dan niet via Acantus verhuurd .

U kunt zich aanmelden op de website van AD HOC voor tijdelijke verhuurbare woningen.

WRV Ik zoek een garage/parkeerplaats in . Hoe werkt dat?

Algemeen

Via onze website www.acantus.nl kunt u zien of een garage/ parkeerplaats in ons aanbod staat. Om in aanmerking te komen voor een garage moet u ingeschreven te staan als woningzoekende. 

Ik kan niet reageren op een woning door een blokkade. Wat is er aan de hand?

Algemeen

Het kan zijn dat wij uw inschrijving tijdelijk hebben geblokkeerd. Dat doen wij niet zomaar. 

Redenen van een blokkade
Heeft u meer dan 1 keer een woning geweigerd? Dan wordt uw account geblokkeerd en kunt u 6 maanden lang niet reageren op ons woningaanbod. 

Daarnaast kunnen er ook andere redenen zijn. Bijvoorbeeld: het veroorzaken van overlast, het kweken van drugs, huurachterstand, een vermoeden van fraude of het gebruik van een huurwoning voor zaken die niet omschreven staan in onze huurvoorwaarden.

De blokkade is tijdelijk
Na de inlog ziet u in uw profiel (rechts onderin) wat de reden is van uw blokkade en tot welke datum u niet kunt reageren op woningen. Uw inschrijftijd loopt wel gewoon door.

Mijn Acantus

Verleng wel op tijd uw inschrijving tijdens een blokkade 
Kunt u niet reageren en verloopt uw inschrijving? Dan kunt u uw inschrijving wel verlengen. Het is slim dat op tijd te doen, anders schrijven wij u uit als woningzoekende.

Heeft u vragen? Neem contact op met ons Klant Contact Centrum via het Contactformulier of 0900 - 8400.

Hoe reageer ik op beschikbare huurwoningen?

Algemeen

Reageren op een woning
Woningen die te huur zijn vindt u bij ons Woningaanbod. Elke werkdag om 18.00 uur staan vrijkomende woningen op de website. U heeft een week de tijd om te reageren. Een week na publicatie om 18.00 uur sluit de advertentie. Woningen worden via inschrijftijd, loting of eerste reactie aangeboden.

Zorg dat uw gegevens kloppen
Uw persoonlijke gegevens bepalen of u kunt reageren op een woning. Het is daarom belangrijk dat u uw persoonlijke gegevens, het inkomen en de huishoudgrootte na de inlog op Mijn Acantus goed invult én bijhoudt.

Zoekprofiel en tipbericht
Om woningen te vinden die passen bij uw (woon)wensen adviseren wij u uw zoekprofiel en tipbericht in te stellen.

Hoe kan ik mijn (woon)wensen kenbaar maken?

Algemeen

Om woningen te vinden die passen bij uw (woon)wensen adviseren wij u uw zoekprofiel en tipbericht in te stellen.

Het zoekprofiel is een hulpmiddel om woningen te vinden die passen bij uw (woon)wensen. Door het tipbericht in te stellen ontvangt u een e-mail als een advertentie voldoet aan uw (woon)wensen. 

Vul het zoekprofiel ruim in
U kunt anders aangeboden woningen mislopen. Bent u snel op zoek naar een woning? Laat dan zoveel mogelijk opties open.
Tipberichten worden dagelijks rond 18.00 uur verzonden. De e-mail kan ook in bij uw 'ongewenste e-mailberichten' terecht komen. Het is niet mogelijk om tipberichten per post te ontvangen.

Zoekprofiel en tipbericht instellen doet u via Mijn Acantus.

Hoe lang moet ik ingeschreven staan om een woning te kunnen huren?

Algemeen

Dit kunnen wij niet vooraf aangeven. Het is afhankelijk van uw inschrijftijd en de inschrijftijd van de woningzoekende die ook op de advertentie hebben gereageerd. De persoon die het langst staat ingeschreven krijgt de woning.

Om uw kansen te vergroten kunt u ook reageren op woningen die worden geadverteerd via loting of eerste reactie. Hierbij kijken we niet naar uw inschrijftijd.

WRV Ik heb me net ingeschreven maar kan nog niet reageren. Hoe kan dat?

Algemeen

Uw inschrijving is nog niet actief, omdat wij uw inkomensverklaring(en) nog niet hebben ontvangen.

Wij hebben van u en (uw partner) een inkomensverklaring nodig. De inkomensverklaring vraagt u aan bij de Belastingdienst. Het telefoonnummer is 0800-0543. Houd het BurgerServiceNummer van u (en uw partner) bij de hand. Pas wanneer wij de inkomensverklaring(en) hebben ontvangen activeren wij uw inschrijving.

U kunt de inkomensverklaring ook online aanvragen. Hiervoor gaat u naar www.belastingdienst.nl en klikt rechtsboven op ‘Inloggen’. Daarna klikt u op Mijn Belastingdienst en logt u in met behulp van de DigiD. Nadat u bent ingelogd, klikt u bovenin op ‘Inkomstenbelasting’. Vervolgens klikt u het juiste jaar aan, in dit geval 2016. Als u daarna onderin op ‘Inkomen 2016’ klikt (hierachter staat het betreffende bedrag) wordt er meer informatie zichtbaar. Hier kunt u kiezen voor: Ik wil een inkomensverklaring afdrukken. Het document dat u dan kan openen is de inkomensverklaring die wij nodig hebben.

WRV Ik heb een huurachterstand, ben ingeschreven als woningzoekende. Kan/mag ik reageren op het woningaanbod

Algemeen

Ja u kunt reageren op het aanbod. Bij toewijzing bepaalt de verhuurmedewerker na een gesprek of u de woning wel of niet krijgt.

Ik kan niet meer inloggen in het huurdersportaal. Wat kan ik doen?

Algemeen

Uw wachtwoord vergeten?
1. Ga naar het Huurdersportaal
2. Klik op 'Inloggegeven kwijt?'
3. Vul uw e-mailadres en klik op 'Volgende'
4. U krijgt nu een bevestiging te zien waarin is aangegeven dat er een e-mail naar u is verzonden

Heeft u na een uur nog geen e-mail ontvangen? Controleer dan of het opgegeven e-mailadres nog klopt, of dat het e-mailbericht misschien in uw map ongewenst/spambox terecht is gekomen.

Uw gebruikersnaam vergeten of niet meer in gebruik?
Neem contact op met ons Klant Contact Centrum via het Contactformulier of 0900 - 8400. Dan maken we het voor u in orde.

Wat is het huurdersportaal en wat kan ik hiermee?

Algemeen

Bent u huurder bij Acantus, dan maken wij het u graag makkelijk. U kunt namelijk veel zaken regelen via het huurdersportaal. Op een moment dat het u past.

Wat kunt u doen op het huurdersportaal?

  • Persoonlijke gegevens inzien en wijzigen
  • Gegevens van uw woning bekijken
  • Een reparatieverzoek indienen en plannen
  • Uw huur betalen
  • Betaalwijze van uw huur aanpassen
  • Een betalingsregeling aanvragen
  • Uw huur opzeggen
  • Overlast melden
  • Een compliment, tip of klacht doorgeven

Hoe kan ik mij aanmelden voor het huurdersportaal?

Algemeen

Als nieuwe huurder ontvangt u via de mail een activatiecode. Met deze code kunt u eenmalig inloggen op ons huurdersportaal. Daarna kunt u met uw e-mailadres en een zelfgekozen wachtwoord voortaan veilig inloggen via mobiel, tablet of een vaste computer.

Bent u reeds huurder maar heeft u de activeringsmail niet meer of is de link verlopen? Neem contact op met ons Klant Contact Centrum via het Contactformulier of 0900 - 8400. Dan maken we het voor u in orde.

Geen e-mail ontvangen? Controleer eerst de map ongewenst/spambox van uw e-mailaccount.

Hoe activeer ik mijn huurdersportaal account?

Algemeen

Nadat u de activatiemail heeft ontvangen volgt u de volgende stappen om uw huurderportaal account te activeren:

  1. Klik op de link. U komt op de pagina ‘Accountactivatie’
  2. Op deze pagina kunt u uw gegevens invullen en een zelfgekozen wachtwoord aanmaken.
  3. Klik op ‘activeren’
  4. Uw account is geactiveerd. U bent nu in het huurdersportaal

De link voor activatie huurdersportaal is verlopen, wat nu?

Algemeen

Neem contact op met ons Klant Contact Centrum via het Contactformulier of 0900 - 8400. We sturen u een nieuwe activatiemail.

Hoe wijzig ik mijn contactgegevens?

Algemeen

Huurder
E-mailadres (gebruikersnaam) en/of wachtwoord wijzigen
1. Ga naar het Huurdersportaal
2. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
3. U bent nu in het tabblad 'Huurder'
4. Klik onder 'Mijn details' op 'Voorkeuren'

Telefoonnummer wijzigen:
1. Ga naar het Huurdersportaal
2. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
3. Klik op het tabblad 'Persoonlijke gegevens'
4. Klik op 'Mijn gegevens wijzigen'

Woningzoekende
Gebruikersnaam en/of wachtwoord wijzigen
1. Ga naar Mijn Acantus
2. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
3. Klik op de tegel 'Mijn inlognaam en wachtwoord'
4. Klik op 'Wachtwoord' of 'Gebruikersnaam' (afhankelijk van welke gegevens u wilt aanpassen)
5. Wijzig de gewenste gegevens en klik op 'Versturen'

Telefoonnummer en/of e-mailadres wijzigen
1. Ga naar Mijn Acantus
2. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord
3. Klik op de tegel 'Persoonlijke gegevens'
4. Klik op persoon waarvan u gegevens wilt wijzigen (Aanvrager 1, Aanvrager 2 of Meeverhuizende personen)
5. Klik op 'Wijzigen'
6. Wijzig de gewenste gegevens en klik op 'Opslaan'

U kunt uw voorletter(s), achternaam, geboortedatum niet zelf wijzigen. Wij helpen u graag. Vul hiervoor het Contactformulier in en voeg een kopie van uw legitimatiebewijs als bijlage toe. Streep het Burgerservicenummer door.